Mindfulness ( door de MindfulnessFabriek)

Door mindfulnesstraining krijg je inzicht in de manier waarop je met jezelf omgaat. Je leert afstand te nemen van gedachten, emoties te beheersen en te luisteren naar je lichaam. Zo kun je bewust genieten en beter omgaan met tegenslagen.


Bij De MindfulnessFabriek trainen we in kleine tot middelgrote groepen met maximale aandacht voor jou. De training vindt plaats in een prettige open sfeer met respect voor ieders behoeften en grenzen. Daarnaast begeleiden en bewaken de mindfulnesstrainers met empathie en deskundigheid het groepsproces. Ook een individuele training behoort tot de mogelijkheden.
In een voorgesprek met de trainer krijg je heldere informatie over de inhoud en opbouw van de training.


Mindfulness is effectief bij:
•    Stressklachten
•    Onrust, rusteloosheid
•    Vermoeidheid
•    Slaapproblemen
•    Piekeren
•    Concentratieproblemen
•    Gevoelens van angst en paniek
•    Chronische ziekte
•    Geen nee kunnen zeggen, moeite met grenzen
•    Depressieve gevoelens
•    Chronische pijn
•    Overprikkeld zijn, hyperreactiviteit

Vergoeding
De mindfulnesstraining van De MindfulnessFabriek Nijmegen wordt veelal vanuit het aanvullend pakket vergoed. Wil je weten of de mindfulnesstraining wordt vergoed, neem dan contact met ons via het contactformulier op de website of mail ons. Steeds meer werkgevers erkennen het nut van de mindfulnesstraining voor hun werknemers en zijn bereid de kosten voor de mindfulnesstraining voor hun rekening te nemen. Informeer ernaar bij je werkgever.


Data en contact
De training vindt plaats op dinsdagavond van 19.15 uur tot 21.45 uur en omvat acht bijeenkomsten plus een stiltedag op zaterdag.
Reguliere bijeenkomsten: 1 september tot 20 oktober 2015
Stiltedag: zondag 18 oktober van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Mail: info@mindfulnessfabriek.nl
Tel: 06 285 66 888
Website: mindfulnessfabriek.nl/nijmegen

 

 

 

 

Miniretraite van 1 dag

Zondag 27 mei 2018

Tijd: 10.00 – 16.00 uur. Kom voor je eigen rust om 9.45 uur om even te settelen.

Door wie: Esther Go en Hedwig Smit

Kosten: € 40,-

 

In de hectiek van alledag, helemaal met een gezin, zijn er eigenlijk maar weinig momenten waarop we écht helemaal met ons Zelf zijn. Zelfs als we ‘alleen’ zijn, is ons hoofd vaak vol met gedachten waar we in mee gaan. We denken over het verleden en piekeren over de toekomst. We zijn overal, behalve in het moment zelf, behalve mét ons Zelf.

Wat zou er gebeuren als alles om je heen er even niet toe doet? Als er even niks van je wordt verwacht? Als je even niks moet? Wat zou er gebeuren als je alleen maar hoeft te ‘zijn’?

De Stiltedag van GO Mindful! is als een miniretraite. Een dag waarop je jezelf centraal stelt. Een dag zonder het gebruikelijke appèl van de buitenwereld: je partner, kind(eren), collega’s etc. Hoe gevoeliger je bent voor dat appèl, des te belangrijker het is om af en toe voor jezelf te kunnen en willen kiezen. Naast de gelegenheid om jezelf te verwennen met de nodige rust en aandacht, is deze dag ook een mooie kans om je aanwezige kennis over Mindfulness op te frissen en te verdiepen.
 
Voor wie: Voor iedereen die het zichzelf gunt om even uit de hectiek van alledag te stappen en om een dag ‘met zichzelf’ door te brengen. Enige ervaring met mediteren is aan te bevelen.

Door wie: Esther Go en Hedwig Smit (gecertificeerd mindful parenting trainers) m.m.v. professionele masseurs die een stoelmassage kunnen aanbieden.
 
Aanmelden: Je kunt je opgeven door een mail te sturen naar esther@gomindful.nl

Graag minimaal een week van tevoren aanmelden.
 
Vergoeding: € 40,- (dit is inclusief lunch). Gaarne contant te betalen bij aankomst.
Er wordt een kleine bijdrage gevraagd voor een eventuele stoelmassage tijdens de middagpauze.

Meenemen: Soepel zittende kleding, warme sokken of sloffen, waterflesje en als je wilt je eigen meditatiekussen of –bankje (er zijn voldoende materialen aanwezig).
 
Programma: Tijdens het gehele programma wordt Stilte in acht genomen. Dit betekent: niet spreken of gebaren maken naar elkaar, niet schrijven en geen gebruik maken van telefoon o.i.d. De aandacht is volledig op jezelf gericht; anderen voelen zich hierdoor ook vrij om de aandacht bij zichzelf te houden. Mindfulness-oefeningen wisselen elkaar af; de trainers zullen hierbij uiteraard wel spreken. De vegetarisch lunch gebruiken we eveneens in stilte. Na het eten kun je voor jezelf een stiltewandeling maken in de buurt of gebruik maken van een verwen-stoel-massage.

 

Meer informatie op: gomindful.nl/miniretraite-1-dag.html